התעקשותו של הרופא לבצע צנתור התבררה כהצלת חיים

    עפר גדנקן 1 Comment on התעקשותו של הרופא לבצע צנתור התבררה כהצלת חיים

    ד"ר מוחמד מווסוס, רופא משפחה מומחה ברפואה פנימית וקרדיולוגיה במכבי שירותי בריאות בביתר עילית, הציל את חייו של מטופל רק בזכות ערנות והתעקשות למען בריאותו

    ד"ר מוחמד מווסוס
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    א.ד כהן (שם בדוי) בן 65 מביתר עילית חב את חייו לד"ר מוחמד מווסוס, רופא משפחה מומחה ברפואה פנימית וקרדיולוגיה, שהחל לעבוד במרכז הרפואי של מכבי שירותי בריאות בביתר עילית לפני זמן לא רב וכבר זכה להציל חיים.

    לפני כשבוע הגיע א.ד למרפאה בביתר עילית עם תלונות על כאבים בחזה ובכתף, שמתגברים בזמן מאמץ. מתוקף היותו מומחה בתחום הקרדיולוגיה חשד הרופא, שמדובר במקרה המצריך בדיקה מעמיקה יותר ולכן החליט להפנות את המטופל לחדר מיון בבית החולים בהדסה הר הצופים, שבו הוא עובד בנוסף לעבודתו במכבי.

    כמה שעות לאחר שהפנה את המטופל לבית החולים הגיע ד"ר מווסוס למשמרת בבית החולים. עם הגעתו למחלקת קרדיולוגיה בה הוא עובד, הוא ביקש לעקוב אחרי מצבו של א.ד, אולם להפתעתו נאמר לו שהמטופל שוחרר לביצוע בדיקות בקהילה.

    ד"ר מווסוס לא ויתר והורה להחזיר את המטופל שנית לביצוע כל הבדיקות בבית החולים מכיוון שלטענתו מדובר במצב מסכן חיים. וכך אכן היה. עם חזרתו של המטופל, ערך לו ד"ר מווסוס בדיקות מעמיקות וגילה שהאבחנות שלו היו נכונות וההתעקשות היתה במקומה-  למטופל א.ד היתה חסימה של כמעט מאה אחוז בעורק הראשי של הלב, דבר שעלול לסכן את חייו ואף לגרום למותו.

    זמן קצר לאחר האיבחון עבר א.ד לצנתור חירום וחייו ניצלו
    ד"ר חגי פרנקל ראש מחוז ירושלים והשפלה במכבי "אני מברך את ד"ר מוחמד מווסוס על הצטרפותו למכבי שירותי בריאות. אין ספק שהשילוב החשוב כל כך בין מקצוענות לבין ערכים של חמלה ואנושיות הוא השילוב שמאפיין ומייחד את  הרופאים שלנו במכבי. כארגון הבריאות המוביל בישראל השליחות שלנו היא להעניק לחברים שלנו רפואה בסטנדרטים מצוינים ע"י רופאים יוצאים מן הכלל. נמשיך לפעול לבריאות חברי הקהילה שלנו ולשיפור מתמיד של איכות חייהם".

    יונתן רובינשטיין, מנהל מרחב גוש עציון במכבי: "עם כניסתי לתפקיד לפני כשלושה חודשים, נכנסתי לקבל את ברכתם של רבני העיר שליט"א. אלו ברכו אותי שתמיד נדע להיות שליחים טובים על מנת לדאוג לבריאותם של המטופלים.
    ד"ר מווסוס הוא אחד הרופאים הראשונים שזכיתי להביא לביתר עילית מאז נכנסתי לתפקיד, ובמקרה זה אני רואה את ברכתם של מרנן שליט"א עומדת לנגד עיניי".

     

     



    1 תגובות

    מיין תגובות